Har du nesten ingen salg, til tross for at det snart er Black Friday? 😩
Da har du sannsynligvis glemt å la målgruppen bli ordentlig kjent med deg og dine tjenester eller produkter. Du har ikke skapt et «urgent need» (som vi sier på godt norsk), som gjør at tilbudet du har virker salgsutløsende.
Vil du vite hva du bør gjøre? Les videre!
Bygg opp et innholdsunivers LENGE FØR Black Friday
Uten relevant innhold vil du ikke bli synlig i søk. Du må sørge for å ha troverdig og relevant innhold som svarer på det målgruppen din lurer på. Det er dette som er søkemotoroptimalisering, ofte kalt SEO. Det er også slik du kan svare på spørsmål som potensielle kjøpere lurer på og treffe de som er helt, helt, helt i startfasen av kjøpstrakta.
Det kan derfor være supernyttig å bygge opp et innholdsunivers som hjelper din potensielle kjøper til å ta en beslutning. Invester litt tid og energi i nettopp innholdsproduksjon og ta deg råd til målrettet markedsføring fra og med nå og ut året som kommer, slik at dine potensielle kjøpere er klare til å kjøpe fra deg i Black Month/week/friday neste år.
Tror du jeg bare prøver å selge til deg?
Nei, det gjør jeg ikke.
La oss ta et eksempel.
Du skal ha en Samsung «The Frame» (vi lover at vi ikke er sponset). Men før du kom dit, har du kanskje lest noen best-i-test-artikler, sammenlignet modeller og fått råd fra andre. Du har kanskje lest litt om hvilke specs TVen har og så videre. Merk deg ordet «lest». Når Black Week/Black Friday kommer, slår du til på tilbudet.
D u e r klar.
Merk deg også at du sannsynligvis har lest om produktet på flere steder enn nettsidene til Samsung. Så selv veletablerte merkevarer må ha en god innholdsstrategi for at akkurat du skal kjøpe produktet deres. Veletablerte merkevarer må også varme deg opp før du velger hopper på tilbudet.
Greia er…
🖤 Det er ingen poeng i å kjøre raske tilbud om ikke målgruppen allerede kjenner til deg.
🖤 Kampanjer med mål, derimot, kan være løsningen dersom du har behov for raske salg.
Alright. Så opplever du at salgene uteblir, til tross for gode tilbud, er mitt råd at du dropper tilbudene akkurat i år.
Vil du bli synligere, men er usikker på hvor du skal begynne?
Vi i Montage hjelper deg gjerne! Sammen kan vi bygge en solid innholdsstrategi som gjør at du blir synligere og tiltrekker deg flere potensielle kunder. Ta kontakt, så tar vi gjerne en uformell kaffeprat om synlighet, Black Friday og innhold.